Драма “Рома” (Roma)

Про фільм
Рік: 2018.
Країна: Мексика, США.
Час: 135 хв.

Режисер: Альфонсо Куарон.
В головних ролях: Марина Де Тавіра, Марко Граф, Яліца Апарісіо, Даніела Демеса, Діего Кортіна Отрі, Карлос Перальта, Латін Ловер, Енок Леаньо та інші.

Бюджет: $15,000,000.
Збори: $2,300,000.

Рейтинг на IMDB: 8,1.
Мій рейтинг: 8,1.

Синопсис

1971, Мексика. Молода індіанка Клео (Яліца Апарісіо) разом зі своєю подругою працює доморобітницею в сім'ї середнього класу на околицях Мехіко, в одному з престижних районів, який називається Colonia Roma (звідси і назва фільму).

Клео дбає про сім'ю Антоніо і Софії (лікаря і його дружини), доглядає за їхніми чотирма дітьми, бабусею, і загалом підтримує дуже хороші і близькі стосунки з усією родиною.

Антоніо часто їздить у відрядження, і після чергового його відбуття, Софія усвідомлює, що її чоловік більше не повернеться.

Клео ж, окрім роботи, перебуває в стосунках з дивним хлопцем на ім'я Фермін (Хорхе Антоніо Герреро). Він займається якимись бойовими мистецтвами, бере участь в студентському русі.

Рецензія

Через п'ять років після грандіозного успіху “Гравітації” (сім “Оскарів”), мексиканський режисер Альфонсо Куарон знову з'явився на великому екрані. На цей раз з камерним і дуже особистим фільмом “Рома”, який вже отримав чимало престижних нагород і вважається одним із фаворитів цьогорічного “Оскара”.

Ностальгійна стрічка Куарона, знята в красивих чорно-білих тонах, розповідає історію, що тісно пов'язана з дитинством самого режисера, про що він неодноразово заявляв під час своїх інтерв'ю.

Таке враження, що для Куарона немає особливого значення, що знімати: будь це масштабна космічна драма з великим бюджетом, постапокаліпсис “Дитя людське”, чи скромне чорно-біле полотно, зняте за копійки з непрофесійними акторами.

З технічної сторони “Рома” виглядає абсолютно довершеним фільмом — детальне відтворення епохи, відмінна операторська робота, чудова побудова кожного кадру — я просто насолоджувався.

Що цікаво, цей фільм не виходив на великих екранах, його показав стрімінговий сервіс Netflix, який до слова, уже випустив немало фільмів, в тому числі і нещодавніх “Анігіляцію” і “Балладу Бастера Скраггса”, про яку я ще обов'язково напишу.

З дозволу режисера “Рому” показали в декількох незалежних кінотеатрах, і цього вистачило для участі картини на різних кінофестивалях.

“Roma” розповідає історію служниці Клео, яку прекрасно грає аматорська актриса Яліца Апарісіо. До слова, для неї даний фільм взагалі став дебютним.

Також відмінно показала себе Марина Де Тавіра в ролі сеньйори Софії. Незважаючи на дуже різний соціальний статус, жінки поділяють страждання один одної, спричинені їхніми чоловіками.

В плані постановки режисер поставив собі за мету відтворити події, що відбувалися п'ятдесят років тому. За словами самого Куарона, дев'яносто відсотків сцен, знятих у фільмі, побудовані на основі його власних спогадів. До речі, в Colonia Roma в дитинстві жив сам Куарон.

Епізоди, якими надихався режисер, - це спостереження за жінкою, яка служила в його будинку, спокійний ритм життя людей того часу, атмосфера вуличних протестів, що охопили Мексику (тоді під час студентської демонстрації 1971 року військовими було вбито 120 людей).

Куарон веде глядача вулицями, провулками і дахамами свого рідного Мехіко. Розмірений стиль оповіді, в поєднанні з широкими панорамними кадрами, викликає вкрай реалістичне враження.

В цьому плані також доречною виглядає чорно-біла зйомка, яка підходить сюди якнайкраще.

По-моєму, з поставленим завданням режисер впорався відмінно. Виявляється, для хорошого кіно не потрібні грандіозні бюджети, професійні актори і навіть кольорова картинка.

Словом, мені сподобалось. Абсолютно немейнстрімне, але, тим не менше, абсолютно прекрасне кіно. Дуже камерне, дуже особисте, дуже ностальгійне і дуже красиве. Щось схоже, до речі, було в Павліковського в “Холодній війні”.

Ну і на всяк випадок попереджаю, що цей фільм не підійде широкій аудиторії, тому для любителів екшену і спецефектів явно не той варіант.

P.S. Для прикладу наведу один з відгуків, де окрім всього іншого, увага чомусь акцентується на собачих екскрементах. Ці хлопці — вони вміють зловити суть, чого ж там.

“Дві з гаком години псевдодокументальної фіксації життя мексиканської індіанки, яка працює прислугою, прибираючи собаче лайно і розкидані іграшки дітей хазяїв, ходить в кіно, залітає, народжує і продовжує працювати прислугою, п'ять хвилин в кінці пролітає тема заворушень між лівими і правими в шістдесятих. Все. Ідеальний фільм для прихильників "артхаузу" і пафосних артхаузних кінофестивалів, де він і взяв головну нагороду. Тупа втрата часу для нормальної людини.”

***

Оцінки за п'ятибальною шкалою
Видовищність 5
Акторська гра 5
Режисерська робота 5
Сценарій 5
Резюме відмінне кіно
Чи варто дивитися вирішуйте самі

Лінки по темі:

Цей фільм на сайті IMDB Цей фільм на сайті Rotten Tomatoes Цей фільм на сайті Гуртом

Читайте також:

“Холодна війна” "Він і Вона" “Перша людина”

09.01.2019 | 207 | Коментарі (0)

Поділитись

Сторінки


(c) Всі права застережено, 2019