Детектив “Дівчина в потягу” (The Girl on the Train)

Про фільм
Рік: 2016.
Країна: США.
Час: 112 хв.

Режисер: Тейт Тейлор.
В головних ролях: Емілі Блант, Хейлі Беннетт, Ребекка Фергюсон, Джастін Теру, Люк Еванс, Едгар Рамірес, Еллісон Дженні, Даррен Голдштейн, Лана Янг, Ліза Кудроу та інші.

Бюджет: $45 000 000.
Світові збори: $173 185 859.
Рейтинг MPAA: R.
Рейтинг на IMDB: 6,5.
Мій рейтинг: 6,4.

Синопсис

Рейчел (Емілі Блант) і Том (Джастін Теру) Уотсони хочуть створити сім'ю. Але Рейчел не може завагітніти, тому хоче використати штучне запліднення. Однак, вони з чоловіком не можуть собі цього дозволити. Банально не вистачає грошей.

Шлюб починає руйнуватися на очах. Рейчел зловживає алкоголем, часто напивається, городить різні дурниці і, що найгірше, нічого не пам'ятає через п'янство. Лише якісь поодинокі фрагменти, але цілісної картини немає.

Врешті-решт, Том, не витримавши лихої долі, вирішив розлучитись з Рейчел. Він знайшов нову дружину - Анну (Ребекка Фергюсон). Разом у них народилася дитина, що завдало Рейчел ще більшого болю.

Вона ніяк не може з цим змиритися, тому постійно тероризує колишнього чоловіка по телефону, або ж приходить до його будинку, влаштовуючи скандали.

Після розлучення Рейчел перебралася на тимчасове проживання до свої подруги, якій говорить, що має роботу, але насправді безробітна. У неї залишились якісь невеликі заощадження, на які вона і живе.

Єдиною розрадою в її житті став щоденний шлях в поїзді, в якому вона проїжджає повз свого старого будинку, де колись була щасливою разом зі своїм чоловіком. Рейчел вдає, що "їздить на роботу”, але насправді просто тиняється туди-сюди і періодично напивається.

Неподалік від Рейчел і Тома живе інша сім'я - Меган (Хейлі Беннетт) і Скотт (Люк Еванc) Хіпвелли, які, на перший погляд, справляють враження ідеальної пари. Спостерігаючи за ними, Рейчел постійно уявляє своє минуле життя.

Але одного разу Меган безслідно зникає. Поліція починає розслідування. В останній день перед її зникненням Рейчел з вікна потягу бачила Меган з іншим чоловіком. Вона подумала, що це був коханець.

Так Рейчел стала єдиним свідком її зникнення. Вона намагається згадати, що сталося в цей день. Через алкоголізм і провали в пам'яті спогади розмиті. Та й взагалі - чи повірить їй поліція.

Рецензія

“Дівчина у потягу” - екранізація однойменного роману британської письменниці Поли Хоукінз, який став шалено популярним практично одразу після виходу у світ. Бестселер "New York Times" протягом 13 тижнів, продано понад 11 млн. примірників, права на переклад книги отримали 34 країни. Її, напевно, вже встигли прочитати всі. В тому числі і я.

Без сумніву, захоплюючий детективний сюжет - завжди хороша знахідка для кінематографа. Клубок інтриг, цікава головна героїня, непередбачувані ходи, трилер, саспенс, кульмінація — все на місці.

Але це в книзі. На жаль, в режисера Тейта Тейлора не вийшло пристойної екранізації. Його фільм, незважаючи на детективну складову, має гіркий присмак мильної опери.

Тому на якісний детектив воно ніяк не тягне, на соціальну драму, на жаль, теж, а на звання трилера тут не вистачає по-справжньому темних фарб. Тому ніякого саспесна не вийшло. Хіба невеличка інтрижка. Ну ок, декілька інтрижок, але не більше. Девід Фінчер, до прикладу, в "Загубленій" показав, як треба знімати детективи.

Плюс, режисер, на мій погляд, невдало накладає події одна на одну. Вони повинні нанизуватись акуратно і плавно, як кусочки м'яса на шампур, а тут все якесь сумбурне і нерозбірливе. Інколи важко докумекати, що воно й до чого. Я розумію, що треба було якось мутити воду заплутати глядача, але не в такий хаотичний спосіб.

В своїй книзі Пола Хокінс веде розповідь (використовуючи численні флешбеки) відразу від імені трьох жінок: Рейчел, зниклої Меган і Анни. В певній мірі такий підхід був виправданий — читач більше дізнається про кожну з них, і може побачити все очима головних героїнь. Тим не менше, «Дівчина в поїзді» - це скоріше книга з жіночої психології, аніж розважальна література. В фільмі режисеру цього передати, на жаль, теж не вдалося. Викинули майже всю психологію і рефлексію, залишили тільки сухі факти. Тому й вийшло те, що вийшло.

Однак, незважаючи на численні недоліки постановки, фільм серйозно витягує Емілі Блант. Її Рейчел вийшла дуже переконливою. З одного боку, різка, дратівлива, безробітна алкоголічка, чим вона і відштовхує. З іншого — розбита горем жінка, якій важко змиритися з тим, що сталося у її житті. Тут їй співпереживаєш. По-моєму, Емілі Блант - відмінна кандидатура на роль Рейчел.

Інші герої фільму мені не дуже сподобались. Вийшли вони якимись нехаризматичними і нецікавими. Хоча екранізація спочатку обіцяла бути дуже гучною подією, адже у фільмі мали зіграти Кейт Мара, Марго Роббі (обидві претендували на роль Марго), Кріс Еванс (Том) і Джаред Лето (Скотт). Але не склалось. Єдиною зіркою першої величини залишилась тільки Емілі Блант, Люк Еванc в ролі Скотта якось не вразив. А от на сеанс психоаналізу за участі Марго Роббі було б цікаво подивитись. В “Загоні самогубців” вона себе здорово показала.

Що в результаті? Непогано. Десь серединка на половинку. Якщо ви не читали книгу, тоді можна переглянути. Сюжет там справді цікавий, доволі інтригуючий і заплутаний, тільки дивитися треба дуже уважно. Бо подача режисером матеріалу виявилась не надто вдалою. Ще один вагомий аргумент на користь перегляду — хороша роль Емілі Блант.

Для тих же, хто читав книгу, перегляд даного фільму не обов'язковий. Екранізація, на жаль, вийшла значно слабшою. Хоча спробувати, звичайно, можна. Просто, щоб порівняти результати і скласти свою думку.

***

Оцінки за п'ятибальною шкалою
Видовищність 4-
Акторська гра 4
Режисерська робота 3
Сценарій 4-
Резюме непогано, але слабше, ніж книжка
Чи варто дивитися вирішуйте самі

Лінки по темі:

Офіційний сайт
Цей фільм на сайті IMDB
Цей фільм на сайті Rotten Tomatoes
Цей фільм на сайті Гуртом

Дивіться також:

"Загублена"
"Полонянки"
"Одного разу вночі"

10.04.2017 | 147 | Коментарі (0)

Поділитись

Сторінки


Найпопулярніше (Top-15)
Інформація
Лічильники
(c) Всі права застережено, 2017